Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Tánccal a memóriahanyatlás ellen

Tánccal a memóriahanyatlás ellen Az Alzheimer-kór az a neurodegeneratív kórkép, amely 65 év felett az időskori demencia egyik leggyakoribb kiváltója. A gyors leépüléssel és elbutulással járó betegség kezelésére nem létezik hatékony terápia, viszont a megelőzéséhez mindannyian aktívan hozzájárulhatunk.

Nemcsak a testet, az agyunkat is megmozgatja

Az elmúlt években több olyan nemzetközi kutatást is végeztek, melynek során a tánc és egyéb mozgástípusok hatását vizsgálták meg az idősebb, 68 év feletti korosztály körében. Német kutatók 62 hónapig figyelték meg az egyéneket és megállapították, hogy a rendszeresen végzett táncgyakorlatok során a memóriafunkciókért felelős hippokampusz megnagyobbodott.

A Sydney Egyetem kutatásainak eredményei is arra világítottak rá, hogy azoknál az egyéneknél, akik rendszeresen táncoltak a kísérleti (1994 és 2008 közötti) időszakban, a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata 40%-al csökkent. Ellentétben azokkal, akik egyáltalán nem, vagy csak ritkán táncoltak a vizsgált időszakban.

Stressz és depresszió ellen

A testmozgás nagyszerű hatással van az általános egészségre, a tánc pedig különösen stresszcsökkentő, depresszió megelőző és javító hatású. A tánc stimulálja a hippokampuszt, amely felelős a memóriafunkciók egyensúlyának fenntartásáért. Amikor egész nap csak a Tv előtt ülünk és mozgásszegény életmódot folytatunk, akkor nem csak a testünk, de a szellem is legyengül. Tehát egy idő után természetes a memóriacsökkenés. A tánc során az ismétlődő mozgások, lépések serkentik a gondolkodásunkat.

Ha már táncórára járunk, ne felejtsünk két-három hetente új tánctípusokat megtanulni, hiszen, ha valamiben már túl rutinosak vagyunk, akkor az agy kevésbé stimulálódik.

Legyünk bátrak, vállaljuk be a salsát, a tangót, a cha cha cha-t!

Biztosan észrevettük már magunkon, hogy az életkorunk előrehaladtával fizikailag egyre bizonytalanabbá válunk, azonban a tánc jótékony hatásai között az egyensúlymegőrzés is szerepel.

Egy másik tanulmány a gyakoriság fontosságára hívja fel a figyelmet. Azoknál az idősebb egyéneknél, akik hetente legalább négyszer fejtenek keresztrejtvényt, sokkal alacsonyabb az elbutulás kockázata.

A tánc hasonló hatást fejt ki, tehát járjon minél többet, kezdje el még ma!

Tartalomhoz tartozó címkék: életmód mozgásszervi

Keresés